All aktivitet

Detta flöde uppdateras automatiskt

1. Senaste veckan
  2. Inbjudan till Naturskyddsföreningen i Västerbottens höstkonferens 2020, med tema politisk påverkan och biologisk mångfald Konferensen arrangeras online via e-mötesverktyget Zoom. Schema för dagen: Kl 10-12 Digital workshop om politisk påverkan Vad kan kommunen göra för att driva på omställningen? Hur påverkar vi den lokala miljöpolitiken? Hur gör vi klimatförändringar och förlusten av biologisk mångfald till centrala frågor inför valet 2022? – Annelie Andersson, chef stab analys och påverkan på Naturskyddsföreningens rikskansli. Kl 12-13 Lunchpaus Kl 13-15 Digital leda
  3. Tidigare
  4. Nu har du möjlighet att på ett enkelt sätt stödja vårt viktiga arbete för natur och miljö i Västerbotten! Att skicka en gåva via Swish går snabbt och smidigt och beloppet är helt valfritt. Swisha en gåva på valfritt belopp till Naturskyddsföreningen i Västerbotten: 123 558 07 33 På denna sida finns information om våra olika verksamhetsområden såsom skog, klimat och biologisk mångfald. Du kan även läsa och ladda ned vår aktuella verksamhetsplan och andra föreningsdokument. Här kan du läsa mer om Swish och ladda ned appen. Genom att swisha godkänner du också att Nat
  5. Om ni vill beställa till era aktiviteter – info om profilmaterial för Natursnoksverksamhet: Profilmaterial NATURSNOKARNA Ledarväst, tygkasse, knappnål, barn-ryggsäck https://natursnokarna.naturkontakt.naturskyddsforeningen.se/profilmaterial/ https://www.naturskyddsforeningen.se/sites/default/files/natursnokarna/natursnoksvaska.pdf Beställningssida: https://naturskyddsforeningen.wufoo.com/forms/w1oa5pz41vdsop6/ Kontakt vid frågor: natursnokarna@naturskyddsforeningen.se ______________________________________________________________________________ >> Läs
  6. PROFILMATERIAL När ni i kretsarna arrangerar aktiviteter och vill synas utåt på annat sätt kan det vara en bra idé att använda er av föreningens profilmaterial. Information om vilka produkter som finns att beställa och hur ni går tillväga finns beskrivet på Naturkontakt, nedan finns kopia på en del av textinfon samt direktlänkar till några av sidorna. Ni gör beställningen från kretsen direkt till extern leverantör. Det ska finnas allt ifrån t-shirts med tryck (går även att skicka in kretsens egen logga, men tar längre tid för leverans), beachflagga, föreningsband, reflexväst, knappnå
  7. Vad roligt med Naturfalk- och snokaktiviteter Maria! Ser fram emot att se vad ni planerar för spännande när programmet kommer
  8. EN LEVANDE LANDSBYGD Är du intresserad av levande landsbygd och näringsliv och en hållbar omställning och miljö? Varmt välkommen till "Jämmerdalen 2020" Tid och plats: Lördag 19 september kl 10-16 i Överklintens Folkets Hus, Robertsfors kommun En faktaspäckad dag om utmaningar och möjligheter! Författarna Björn Forsberg, Bursiljum (aktuell med boken "Fartrusiga") och Arne Müller, Umeå (aktuell med boken "Elbilen och jakten på metallerna") medverkar, så även Nils-Erik Pettersson, Umeå, som delar med sig av dagsaktuell information om de senaste elbilarna på marknade
  9. Hej! Nu är Umeå med omnejd på gång med att organisera Naturfalken och Natursnok aktiviteter! Snart kommer programmet till augusti-september. Jag är kontaktperson.
  10. MAJ 2020 Nyhetsbrev för våra medlemmar – Klimatsmart info med tips om naturupplevelser och aktiviteter från Naturskyddsföreningens lokalföreningar i Västerbotten. Länk för att öppna brevet direkt i webbläsaren: https://mailchi.mp/naturskyddsforeningen/medlemsbrev-fran-vasterbottens-naturskyddsforening-maj-2020 Till hemsidan för Västerbottens Naturskyddsförening | Skicka till en vän | Prenumerera | Avprenumerera
  11. Zoom har idag uppdaterat sin klient på flera plattformat.Nu fungerar 64 bitars klienten för Debian version 8 och högre (alltså även aktuell version Debian Buster (10)).Nerladdning från https://zoom.us/downloadVersion Version 3.5.392530.0421
  12. Members 5 11 inlägg Rapportera inlägg Upplagt Nu den 24 april skulle Skellefteå genomfört en manifestation på Möjligheternas torg i Skellefteå, men med rådande omständigheter så blir det nog inställt. Covid19 rör om det i samhället och många vill inte ha kontakt över huvud taget. Men hur ska vi hålla kontakten med medlemmar ? Har någon något förslag? Ska vi hitta en plats utomhus ? En bestämd dag och klockslag i förslagsvis ojämna veckor, träffas vi på en plats utomhus. Kan det vara
  13. Nu den 24 april skulle Skellefteå genomfört en manifestation på Möjligheternas torg i Skellefteå, men med rådande omständigheter så blir det nog inställt. Covid19 rör om det i samhället och många vill inte ha kontakt över huvud taget. Men hur ska vi hålla kontakten med medlemmar ? Har någon något förslag? Ska vi hitta en plats utomhus ? En bestämd dag och klockslag i förslagsvis ojämna veckor, träffas vi på en plats utomhus. Kan det vara något?
  14. HJÄLPINSTRUKTIONER FÖR ATT ANSLUTA TILL ZOOM MÖTE Se nedan korta instruktionsmanual (bifogad fil i detta inlägg) Hjälpinstruktioner för Möte i Zoom.pdf
  15. Hej Michael! Information om årsmötet och Zoom hittar du här:
  16. ÅRSMÖTESHANDLINGAR Här finns alla årsmöteshandlingarna för nedladdning i ett och samma dokument (se bifogad fil i detta inlägg) Varje handling finns även för separat nedladdning inne på länsförbundets hemsida Årsmöteshandlingar NF-AC 2020.pdf
  17. Hej Rickard Vi har ju pratat på telefon om detta, jag hoppas att webbansvarig på riks kan hjälpa dig då jag tyvärr inte har någon lösning för att koppla upp sig via Linux. Jag hoppas att du, om vi inte hittar någon annan lösning, kan koppla upp dig via telefonen som du föreslår. De dokument som kommer att delas inne på mötet är årsmöteshandlingarna, som redan nu finns på hemsidan att ladda ned (på denna sida) och som jag också kommer att lägga upp här i tråden. För alla som använder sig av Windows och iOS för Mac så ska det förhoppningsvis inte vara några problem att ansluta til
  18. Är det fler än jag som inte kan installera Zoom-klienten på datorn, så finns ju nödlösningen att köra på telefonen. I varje fall om man använder android. Då finns "ZOOM Cloud Meetings" i Google Play. Det blir lite svårt se delade dokument visserligen... Jag vet inte hur det ser ut för Apple-användare. Jag använder Debian Linux version 10 (Buster). Den Zoomklient som finns för nerladdning på https://zoom.us/download, är för Debian v. 8, en uråldrig version som av säkerhetsskäll inte skall användas. Jag ringde och pratade med Riks för kanske en v. sedan, inte hört något. Har nu
  19. Kommer det zoom-info här inför mötet?
  20. Nu kör vi digitalt format på länsstämman – online via Zoom På grund av Corona-situationen och för att begränsa smittspridningen i länet har länsförbundet valt att ställa in det fysiska årsmötet som var planerat i Lycksele den 5 april. Istället genomförs stämman på samma datum helt digitalt via videokonferensverktyget Zoom. Varmt välkommen att delta i detta för oss nya och spännande format! Datum och tid: Söndag 5 april kl 10:30-12:00 Möteslänk för att ansluta till årsmötet Någon anmälan behövs inte (med undantag för utsedda ombud, se nedan), klicka bara på möteslänken
  21. Hej Rickard! @rbh Vad bra att du skrev och frågade. Jag ser i kontrollpanelen att vi missat att lägga till dig i gruppen för förtroendevalda när du registrerade dig på forumet. Nu har jag ordnat det, så nu kan du prova att posta din fråga. Hör av dig igen om det skulle vara några andra problem! Hälsningar Natalie
  22. Hej! Jag försökte posta en fråga i Förtroendevalda i hela länet, det gick inte... Har en fråga om medlemsregistret. Hittade inget annat lämpligt forum här. Jag har för mig att det funnits ett forum för registret på Naturkontakt, men nu hittade jag det inte.
  23. Fr. v. Otto Bruun, Naturskyddsföreningens rikskansli, Carl Weidenstolpe, Fridays For Future Umeå och Johan Granstrand, Länsförbundet Västerbottens styrelse.
  24. OBS: DET FYSISKA ÅRSMÖTET/LÄNSSTÄMMAN DEN 5 APRIL 2020 I LYCKSELE ÄR INSTÄLLT PGA CORONA. STÄMMAN KOMMER ISTÄLLET ATT GENOMFÖRAS PÅ DISTANS, VIA DET DIGITALA VIDEOKONFERENSVERKTYGET ZOOM – SE NY INBJUDAN PÅ DENNA SIDA _____________________________________________________________ Varmt välkommen till länsstämman – Länsförbundets årsmöte! Tid: Söndag 5 april kl 10:00 – 16:00 (ankomstfika kl 9:30) Plats: Hotell Lappland i Lycksele Vi bjuder alla på lunch och fika. Anmälan via detta webbformulär senast 30 mars. Tema för eftermiddagens föreläsningar är Skogen och klimatet
  25. Inbjudan till seminarium 21/4 Klimatpolitiska rådet om regeringens klimathandlingsplan https://fores.se/umea-klimatpolitiska-radet-om-regeringens-klimathandlingsplan/ Välkomna till ett seminarium där Klimatpolitiska rådet presenterar sin bedömning av regeringens klimathandlingsplan. Datum: Tisdag 21 april 2020 Tid: Lunchtid (vi bjuder på lättare lunch) Plats: Umeå Registrering: Anmäl ditt intresse här! I december 2019 presenterade regeringen Sveriges första klimatpolitiska handlingsplan som enligt
  26. Det händer så mycket att det är svårt att hänga med och rapportera eller ventilera allt. I Skellefteå har vi på begäran från några aktiva bildat en ny arbetsgrupp inom NF, Omställningsgruppen. de kommer snart med en sorts programförklaring. Så har vi sökt två projektbidrag - ett för ett projekt om att utnyttja "2040 - Framtidsfilmen" som finns på SVT Play. Ett annat är tänkt att samverka med ABF om en omställningsvecka i höst.
  1. Ladda in mer innehåll