visar innehåll med det högsta anseende på 2020-02-09 på alla områden

1. 1 poäng
    Valberedningen för Naturskyddsföreningen i Västerbottens län söker ett antal personer som är intresserade av att utveckla verksamheten i Sveriges största ideella förening. I Västerbotten har vi ca 4100 medlemmar. Nu söker vi två personer och ett antal ersättare som vi kan föreslå till val till styrelsen vid Länsförbundets stämma den 5 april 2020. Du som har ett stort intresse för natur och miljö och dessutom är intresserad av något av områdena organisationsutveckling, personaladministration, ekonomifrågor och/eller kommunikation är särskilt välkommen att höra av dig till oss i valberedningen. Styrelsen behöver stärka sin representation från inlandet. Vi välkomnar därför särskilt sökande från inlandet. För att vara styrelseledamot i Naturskyddsföreningens länsförbund finns det inga krav på tidigare erfarenhet av styrelsearbete. Länsförbundets främsta uppgift är att stödja och utveckla verksamheten i länets kretsar. Här kan du läsa om länsförbundets långsiktiga mål och vår verksamhetsplan så ser du vad styrelsen jobbar med: https://vasterbotten.naturskyddsforeningen.se/foreningsdokument/ Du kan räkna med att du tidsmässigt behöver avsätta minst 10-15 timmar i månaden. Styrelsen möts en gång i månaden och mötena tar 2-3 timmar. Mötena sker vanligen via Skype men några gånger per år så har styrelsen även fysiska möten på olika platser i länet. Utöver styrelsemöten är det förstås en del arbete mellan möten som t.ex. att delta i arbetsgrupper för att anordna konferenser, utbildningsdagar etc. och arbete med länsövergripande miljöfrågor. Vi vill ha din ansökan senast den 29 februari 2020. Varmt välkommen att kontakta någon av oss i valberedningen! Skicka din ansökan till valberedningen.vasterbotten@naturskyddsforeningen.se Valberedningen i Naturskyddsföreningen i Västerbotten Ingegerd Saarinen 070-52 44 979 Alexandra Sailer 076-82 74 780 Hanna Jonsson 076-79 55 414