Gå till innehåll
Michael Jonsson

Vännäs-medlemmar

Rekommendera Poster

Hej.
Jag blev inspirerad att utforska vem/vilka som är medlemmar i kretsen och bor i Vännäs. Jag är född och uppvuxen i Vännäs och har en känsla av att det skulle behövas en liten push för föreningen där.

Om föreningen tycker det är av intresse så kan jag åta mig att rodda en träff i Vännäs någon efter nyår. Ett helt förutsättningslöst möte, utan förpliktelser om engagemang eller styrelseuppdrag. 
Helt enkelt bara sondera intresset och kompetensen hos medlemmarna.
Om jag samordnar med tex Vuxenskolan och låter de sköta anmälningar, lokalbokning, fika osv så blir det väl ett engagemang som gynnar föreningen?

Eventuellt kanske någon på kommunen kan komma och tala om kommunens miljö/naturplaner framöver?

I så fall kan kanske Natalie sortera fram e-postadresser till alla i Vännäs (och kanske Bjurholm) och informera om en kommande träff? 

Michael Jonsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

så bra Michael att du vill ordna en träff i Vännäs! Hör av dig om du behöver hjälp med medlemskontakt eller marknadsföring!

Vi i styrelsen har ju svårt att nå ut till medlemmar i Vännäs för att ingen av oss bor där. Vi har dock påbörjat ett samarbete med ett företag som heter "Recycling UF Vännäs". De har fått flyers av oss och de kommer dela ut dem till varje hushåll i Vännäs i samband med tömmning av deras pantlådor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul Michael!

Visst ska vi i Länsförbundet/kansliet hjälpa till med sådana här aktiviteter. Vi planerar en lite större insats 2019 för att starta upp vilande kretsar mm. Vi ska försöka använda en metod för att få igång engagemang som Skåne använt och som funkat mycket bra för dem. Vi kommer nog inte igång förrän en bit in på 2019 (kanske i februari) men vi kan väl höras av om detta då.
/Mats 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Michael

Vi ska börja planera dessa insatser nu. Om du fortfarande är pigg på att göra ett försök med Vännäs under våren kan jag ta upp det på nästa styrelsemöte, ska jag göra det?
I så fall borde vi kunna avsätta lite tid från vår verksamhetsutvecklare att hjälpa till också
/Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Upplagt (redigerade)

Oj, hade glömt bort den här tråden lite.
Trodde inte var något svar då jag inte fått några notiser om svar. 
Visst ska det gå att få svarsnotiser?
Men visst är jag fortfarande intresserad av att anordna en informell träff för Vännäs-medlemmarna. 

Obs: såg nu rutan för notiser under rutan, så nu ska det komma notiser 🙂

Redigerad av Michael Jonsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Super, då tar jag upp det på nästa möte.
/Mats

PS: Man ska automatiskt få aviseringar via mejl för trådar man startat, synd om det klickat förut men nu gissar jag att du fick en avisering på mitt inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2019-01-29 på 17:41, Michael Jonsson säger:

Hm, fick ingen notis nu heller?

Hum, kollade inställningarna och såg att vi missat en generell inställning för e-postaviseringar. Sån tur att vi upptäckte detta!
Vi jobbar nu med att ställa om detta så att man alltid får avisering via e-post när någon svarar på på ett inlägg man gjort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto på forumet. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

Viktig information

För att använda forumet måste du godkänna våra Användarregler och Integritetspolicy